شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۷:۳۷:۵۳

با راه اندازی مرکز تفکیک
برداشت نفت از میدان دانان افزایش می‌یابد

باشگاه خبری فراساحل: مرکز تفکیک دانان طی آبان ماه امسال به بهره برداری می‌رسد و به دنبال آن، برداشت نفت از این میدان چهار هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازشانا،علیرضا ترنج زرد سرپرست مدیریت تدارکات و عملیات کالای شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با بیان این مطلب افزود: این عملیات در قالب طرحی ضربتی اجرایی می‌شود. وی گفت: نمونه چنین اقدامی در سال ٩٤ برای مخزن ذخیره سازی شوریجه بی انجام شد و با توجه به این که امکان آماده شدن مرکز تفکیک شوریجه نبود، طرح ضربتی راه اندازی این مرکز تفکیک به صورت موقت در دستور کار نفت مناطق مرکزی قرار گرفته است. سرپرست مدیریت تدارکات و عملیات کالای شرکت نفت مناطق مرکزی ادامه داد: با راه اندازی موقت این مرکز تفکیک، میزان تزریق گاز به مخزن شوریجه بی از حدود چهار میلیون متر مکعب در روز به حدود هشت میلیون متر مکعب افزایش یافت و به دنبال آن، میزان برداشت از این مخزن در زمستان پارسال به ١٢,٧ میلیون مترمکعب در روز رسید.


برداشت گاز با رفع موانع بازدارنده تولید افزایش یافت
ترنج زرد با بیان این که شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با رفع موانع بازدارنده تولید، موفق به افزایش میزان برداشت گاز طی سال گذشته شد، عنوان کرد: با برنامه ریزی دقیقی که صورت گرفت، پارسال حتی برای یک روز این شرکت با توقف تولید برنامه ریزی نشده روبرو نشد. وی افزود: برداشت گاز در نفت مناطق مرکزی ایران با رفع موانع بازدارنده تولید حاصل شده است؛ به طور مثال توانستیم کاهش‌های تکلیفی ناشی از انجام تعمیرات اساسی را از پنج میلیارد متر مکعب به ٢ میلیارد متر مکعب برسانیم. به گفته ترنج زرد، این در حالی است که میزان تعمیرات اساسی انجام شده در این شرکت با رشد حدود ٢٥ درصدی همراه بود و از ١٨٩ هزار نفرساعت در سال ٩٣ به ٢١٥ هزار نفرساعت در سال ٩٤ رسید. وی یادآور شد: برنامه تعمیرات اساسی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در ٢ سال اخیر به عنوان برنامه اصلی وزارت نفت در بخش تعمیرات اساسی مورد استناد قرار گرفته است و دلیل آن، برنامه ریزی دقیق این شرکت بر پایه مدلسازی‌های ریاضی و تجربه‎های پیشین است.



  کد خبر : 2622
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :